Translate

subota, 31. svibnja 2014.

Vrt u nekoliko koraka 2

Da li vam je ova fotografija "ajme fuj"? Meni ne. U prirodi se ništa ne baca. Ondje se sve upotrijebi.
Odnesite kornjaču čančaru u kuću, svakog je dana hranite svježim voćem i povrćem, ugađajte joj na sve moguće načine i ona će uginuti kroz mjesec dana. Ona treba slobodu, i ako životinja želi jesti izmet, pusti. Ne miješaj se u prirodu.

S druge strane, velika većina nas slobodu vidi kroz novac, ono materijalno. Da sam čekala povrtnjak iz snova, da sam težila onom savršenom izgledu povrtnjaka iz snova, još ga ne bih imala. Sami stvaramo šanse, i ako nemamo nekakve megalomanske težnje, sve se realizira samo od sebe.

U prvom dijelu dotaknula sam se teme novac kao prepreka vrtnoj oazi i prostor. Mnogi nemaju raskošan balkon ili terasu, ali to je vjerovali ili ne posve nebitno. Naime, kad sjedim vani na otvorenom i recimo promatram svitanje ili pak suton, nalazim se u nekom kutu. Iako naša terasa ima dvadeset kvadrata, ne mogu se istovremeno raširiti na čitav taj prostor.

Recimo to je kao da imate 300 pari cipela... Ionako ne možete svih 300 staviti na sebe. Ili pet kuća. Navečer, ionako, liježete u samo jedan krevet.

Vama doslovno treba jedna stolica, eventualno stolić i okolo biljke. Evo, meni je trenutno top mjesto za kavu na maloj plastičnoj stolici između gredica.

Vjerujem da je sve stvar privlačenja. Biti zahvalan na onom što trenutno imaš. Onda se tu nekako razvija energija za  još. Jer smo na neki način podsvjesno nezasitni.


Balkonizacija  > Kolonizacija


Prema Pinterestu, odnosno onome što se općenito nalazi po Internetu, idealan kutak, balkon, izgledali bi otprilike ovako:
























Realno, treba vam stol, stolica, a kutak oplemenite tepihom, slikom, detaljima poput voća i povrća u košari na podu, bitno je jedino da prostor očistite od krame. Znači, nikakvo držanje cipela, metli, starih stvari ne dolazi više u obzir. Balkon nije odlagaona, jer da se radi o odlagaoni, tada bi se tako i zvao.

Ne znam postoje li vicevi o balkonima i imaju li ljubitelji tog prostora neki svoj jezik, ali poput one "nešto novo, nešto staro, nešto posuđeno, nešto plavo" usudila bih se preinačiti  - nešto novo, nešto staro, nešto poklonjeno, nešto odbačeno.

Moj kutak 2010/2011.





Onda neki momenti 2012/2013.















Kaže se kad napraviš prvu tetovažu ili piercing, ne možeš prestati. Vrijedi li to i za balkonsko bilje?
Gledajući ovaj zadarski balkon 2013. i sad pred neki dan, zaključujem da netko ondje ima odličnu ruku za pelargonije, a žuti ljiljani predivno su se uklopili. I da, manje nikako nije baš uvijek više.






Meni prilično zanimljivo, pelargonije im cvjetaju i zimi, s obzirom da moje uvenu već ujesen (iz tog ih razloga kako sam ranije i navela smatram bacanjem novaca), dakle nije sve za svakog i očito nemamo svi istu ruku.

Što sa kantom za smeće koju više ne koristimo? Guardian, Trsat (Rijeka). Uslikala sam ovo lani.




Ili, stara kariola. Slikano 2010. u Sukošanu.






Izvrsni zadarski balkoni, sviđa mi se što i nove zgrade poštuju potrebu za roštiljem, zelenilom, druženjem.














Puteljak

Osobno sam veliki ljubitelj vrtnih puteljaka, trenutno radim na onom od gladiola. Ranije sam prikazala ideju puta sa Snjeguljicom i patuljcima, ovo je uslikano pred neki dan.




Puteljak naših prijatelja, prozor i "žuta vesela dobrodošlica", Rijeka.








Zeleno je u nama

Ako nemate vrt, nemate balkon, inspiraciju možete pronaći u rješenjima nalik na ova.





Nastavljamo u trećem dijelu...

Nema komentara:

Objavi komentar