Translate

subota, 21. ožujka 2015.

Prvi mačići se u vodu ne bacaju



Salata iz sobe, kako je interno zovemo, prije nekoliko dana izašla je van u gredicu.

Duge tanke listove pustila sam iznad zemlje, korijen sa zemljom ukopala sam čim dublje. Priznajem, bila sam vrlo skeptična, istog dana listići su počeli venuti, nagađam od šoka i stresa.

Kako sam imala vrtne vune, nakon nježnog zalijevanja mekom vodom, pokrila sam ih.

Onako kroz vunu nisam baš raspoznavala što se ispod zbiva, ali danas sam počela preslagivati vrt i pripremati teren za sadnju iza još dvije marčane bure (čekam ih, ali one nikako da dođu i prođu).

Uglavnom, dignem vunu i imam što vidjeti - prvi listići salate klonuli su, ali iz korijena rastu novi zeleni, tamni listovi; prava pravcata salata rjavka!

S obzirom da se okrećem malčiranju, nakon što sam okolo malenih glavica okopala zemlju u par poteza, dodala malo dušika u zrnu, zalila vodom te prihranila organskim gnojivom, okolo sam nanijela malč - odlučila sam se za slamu. Na gredici do, eksperimentalno okolo salate kristalke, dodala sam svježe trave, upravo počupane. Prvu ovogodišnju košnju odradila sam jučer, s obzirom da je koliko sam čitala puna dušika, pola trave odsad ide vrtu, a druga polovica kokama.

Zemlja ispod vune dosta se osušila, vjetar tuče svakog dana, ali očito ta "krpa" drži tlo i biljku pod kontrolom i raspuknutu zemlju brzo sam dovela u red.










































Znači, stvarno je moguće uzgojiti ne samo više vrsta radiča, nego i više vrsta salate. Istina, to traje mjesecima (sjetva ove sorte bila je krajem siječnja), ne znam koliko malč zaista može ubrzati proces (prisjetimo se, ovo mi je prvo malčiranje u životu), ali prvu glavicu ako budem rezala za tri tjedna to će biti opće veselje.

O malčiranju je rečeno sve davnih dana, ali ako malo uguglate, sve ćete shvatiti.

http://www.permakultura.hr/savjeti/51-malciranje

http://dobarzivot.net/dom-vrt/vrt/biovrt-koju-vrstu-malca-izabrati-za-malciranje/

http://www.medjimurje.hr/savjeti/malciranje-vrta-naucite-malcirati-svoj-vrt

http://www.perforum.info/index.php?topic=10.0


Osobno, najviše me zanima kako malč funkcionira na orkanskom jugu i hoće li se to sve raspršiti po vrtu, hoću li na malč dodatno polagati daske i slično? Međutim, nakon sve te puste literature stalno čitam malč malč malč, pa ajde - probat ću.

Dosad, što god sam probala nisam požalila.

Otkrila sam gredicu s blitvom, nažalost zasad ništa nije niknulo, ali ova sa mrkvom, rotkvicama, raznim salatama i mladim lukom pokazuje znakove života i tu će već biti nešto :)









Sigurnost sobe napustio je i dio turskih karanfila, ali nekako mi ne ulijevaju povjerenje poput onih "običnih" koji su stvarno jednostavni za uzgoj, a opstaju u nemogućim uvjetima.

Nisam sigurna ni u njih ni u vrijeme pa sam ih odmah pokrila, vidjet ćemo hoće li što biti od njih.















Za kraj, slika iznad, tulipani kao trenutno favoriti vrta.

Što reći... Sadite.

Do čitanja!!









Nema komentara:

Objavi komentar